DWU-PALIWOWA KIA



W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na samochody małe o niskich kosztach eksploatacyjnych, Kia przygotowała wersję  „dwupaliwową” najmniejszej pod względem wymiarowym linii Picanto. Debiutująca na 65 frankfurckim Salonie Samochodowym IAA 2013 Kia Picanto  LPG bi-fuel to dla potencjalnego użytkownika zapowiedź jeszcze niższych kosztów eksploatacji i paliwa niż w przypadku konwencjonalnego Picanto z napędem wyłącznie  benzynowym.


W trybie zasilania LPG imponować może rekordowo niskie zużycie paliwa – zaledwie 5,8 l/100 km przy emisji CO2 nie przekraczającej 100 g/km. W wersji z systemem oszczędnościowym Kia Stop/Start (ISG) zużycie paliwa spada do 5,6 l/100 km, a poziom emisji CO2 do 97 g/km. 

 „Kia wciąż poszukuje rozwiązań ukierunkowanych na potrzeby i oczekiwania klientów.” – mówi Benny Oeyen, wiceprezes ds. marketingu i planowania produktu Kia Motors Europe – „Picanto ma zaspokajać istniejący popyt na samochód dwu-paliwowy pokazując determinację marki Kia, aby konsumenta europejskiego zadziwiać możliwie najszerszą ofertą produktów.” 
„Z uwagi na bogate wyposażenie za przystępną cenę, Kia Picanto to jedna z najbardziej konkurencyjnych propozycji w klasie ‘city-car’ segmentu A, tak więc spodziewamy się, iż ten mowy model bi-fuel zdobędzie szczególną popularność w krajach, gdzie LPG jest powszechnie dostępny.” – dodaje Benny Oeyen.
‘Dwu-paliwowa’ Kia Picanto będzie początkowo dostępna na rynku polskim, niemieckim, włoskim, czeskim, greckim, portugalskim oraz holenderskim – ze spodziewanym udziałem w sprzedaży tej wersji modelowej na poziomie 7 procent. Wchodząca do  sprzedaży pod koniec bieżącego roku Kia Picanto LPG będzie jedynym samochodem na LPG objętym 7-letnią lub 150.000-kilometrową gwarancją fabryczną producenta. 

Zmiana paliwa za naciśnięciem przycisku
Do napędu Picanto LPG zastosowano specjalną odmianę trzycylindrowego 1,0-litrowego silnika Kia Kappa, która rozwija moc 67 KM i maksymalny moment obrotowy 90 Nm. Aby pracować na LPG silnik korzysta z dodatkowego układu zasilania, składającego się z zaworu elektromagnetycznego, odparowywacza (gdzie płynny LPG przechodzi w stan gazowy po spadku ciśnienia o 0,7 bara), filtr gazu oraz moduł wtryskiwaczy.

Silniki serii Kappa produkowane są w Korei, a do ich cech charakterystycznych należy kadłub wykonany z aluminium, odsadzenie wykorbień wału korbowego, bezobsługowy łańcuch rozrządu, zdwojony układ zmiennych faz rozrządu Dual CVVT oraz niskooporowe sprężyny zaworowe typu ‘beehive’ (stabilizujące pracę zaworów w szerszym zakresie obrotowym).
Nowa Kia Picanto LPG wyposażona jest w dwa zbiorniki paliwa – ‘normalny’ zbiornik na benzynę o pojemności 35 litrów w standardowej lokalizacji przed tylną osią oraz 27-litrowy zbiornik ciśnieniowy LPG, umieszczony pod podłogą bagażnika we wnęce na koło zapasowe. Pojemność ładunkowa bagażnika z siedzeniami tylnymi w pozycji normalnej wynosi 152 litry, a zamiast koła zapasowego Picanto wyposażona jest w zestaw naprawczy ogumienia.   

Do zmiany zasilania benzynowego na LPG i odwrotnie służy specjalny przycisk na desce rozdzielczej. Oprócz tego jedyną różnicą we wnętrzu Picanto LPG jest zmodyfikowany panel ‘zegarów’ z dwoma wskaźnikami poziomu paliwa (benzyny i LPG) oraz dwoma kontrolkami ostrzegawczymi ‘rezerwy’.    
Zbiornik i układ zasilania LPG zwiększają masę pojazdu o 51 kg, tak więc w celu utrzymania dynamiki przyspieszenia (0-100 km/h w czasie 14,5 sek.) przełożenie przekładni głównej zostało obniżone o 8,6% (z 4,235 do 4,600 :1). Nie wpływa to na zmianę osiąganej przez ‘standardowy’ model benzynowy 1.0  prędkości maksymalnej 150 km/h.
Zachować wszystkie zalety „zwykłego” Picanto
Nowe Picanto LPG nie traci naturalnie żadnej ze swych licznych zalet, dzięki którym najmniejszy samochód marki Kia stał się tak popularny w Europie, wykazując sprzedaż na poziomie 50.000 szt. rocznie. 
Choć znacznie bardziej stylowe, Picanto pozostaje samochodem wielce praktycznym. Jego długość całkowita wzrosła o 60 mm (do prawie 3,6 m) − przy wydłużonym o 15 mm rozstawie osi. Mimo, iż Picanto jest teraz większe i lepiej wyposażone niż poprzednio – to dzięki lepszej inżynierii oraz zastosowaniu w konstrukcji nadwozia stali o dużej wytrzymałości jest lżejsze (w zależności od wersji modelowej) nawet o 10 kg.  Dopracowanie detali nadwozia pozwoliło obniżyć współczynnik oporu aerodynamicznego Cd do wartości 0,31 − pozostawiającej większość pojazdów segmentu A daleko w tyle.  

Cennik na rynku polskim zostanie ogłoszony na jesieni a auto trafi do salonów jeszcze w tym roku.

3 komentarze:

  1. Pierwszy raz słyszę o takim rozwiązaniu, ale faktycznie jak widać jest to możliwe. Ja także na co dzień interesuję się ubezpieczeniami. Po przeczytaniu https://kioskpolis.pl/fundator/ także wiem jak działają polisy posagowe.

    OdpowiedzUsuń
  2. Póki co ja jeszcze nigdy takiego auta nie miałem, ale za to chcę powiedzieć, ze dla mnie istotnym jest to aby mój samochód zawsze dojechał do celu. Jak coś to zawsze pomoc drogowa https://www.pomocdrogowa.w.poznaniu.pl/ na pewno będzie w stanie mi pomóc.

    OdpowiedzUsuń
  3. W przypadku awarii pojazdu na drodze, szybkie uzyskanie pomocy jest kluczowe. Na stronie https://hol-max.pl/ można znaleźć informacje o zakresie terytorialnym działania firmy, co jest istotne dla kierowców poruszających się po różnych rejonach kraju. Dobrze jest sprawdzić, czy firma posiada pojazdy dostosowane do różnych typów awarii oraz czy oferuje usługi przez całą dobę.

    OdpowiedzUsuń